انتقاد به آشفتگی انتشار کتب گردشگری در بازار نشر

مدیر انتشارات ایرانشناسی با انتقاد از رواج کتب گردشگری در بازار نشر گفت: گاهی کتاب‌هایی درباره گردشگری منتشر می‌شود که نه پایه علمی دارد و نه حق مطلب را درباره گردآوری آن ادا می کنند. دریافت 33 MB امیر حسین بختیاری مدیر انتشارات ایرانشناسی درباره تعدد کتب مربوط به سفر و گردشگری در بازار نشر […]


مدیر انتشارات ایرانشناسی با انتقاد از رواج کتب گردشگری در بازار نشر گفت: گاهی کتاب‌هایی درباره گردشگری منتشر می‌شود که نه پایه علمی دارد و نه حق مطلب را درباره گردآوری آن ادا می کنند.

دریافت 33 MB

امیر حسین بختیاری مدیر انتشارات ایرانشناسی درباره تعدد کتب مربوط به سفر و گردشگری در بازار نشر به گشت و گذار گفت: اکنون با یک بازار آشفته و به هم ریخته‌ای از موضوعات کتاب و معرفی ایران به خصوص در حوزه گردشگری مواجه هستیم ناشر بدون آگاهی و به اصلاح برای صرفه‌جویی در تولید، شروع به گردآوری مطالب در اینترنت می‌کند و از فضاهایی بهره می‌برد که ممکن است در پایه اولیه خودش یک نویسنده داشته باشد و ما با این کار حق آن نویسنده را ضایع کرده‌ایم یا اینکه اطلاعات نوشته شده ممکن است پایه علمی نداشته باشد.

وی گفت: امیدوارم روزی برسد که وقتی یک کتابی را به عنوان ناشر در حوزه گردشگری کار می‌کنیم نگاه تخصصی هم به آن داشته باشیم و کار را با تیم متخصص پیش ببریم نه اینکه فقط از یک جایی گرته‌برداری کرده باشیم و خروجی آن بی اثر و بی کیفیت باشد و مهمتر از آن محتوا نداشته باشد و فقط مخاطب گردشگر را دچار سردرگمی در انتخاب کتاب کند.