تاثیر کرونا بر تولید و فروش/۶۳ درصد بنگاه ها کاهش تولید داشته اند
شیوع کرونا موجب شد تا ۶۳ درصد از کل کسب و کارها در اسفند و فروردین کاهش تولید و ۱۵.۸ درصد افزایش تولید داشته باشند؛ این درصدها در اردیبهشت به ترتیب ۵۷.۲ و ۱۶.۵ درصد بوده است. به گزارش گشت و گذار، پس از شیوع ویروس کرونا، تقریباً تمامی بازارها تحت تأثیر این ویروس، با […]
شیوع کرونا موجب شد تا ۶۳ درصد از کل کسب و کارها در اسفند و فروردین کاهش تولید و ۱۵.۸ درصد افزایش تولید داشته باشند؛ این درصدها در اردیبهشت به ترتیب ۵۷.۲ و ۱۶.۵ درصد بوده است.
به گزارش گشت و گذار، پس از شیوع ویروس کرونا، تقریباً تمامی بازارها تحت تأثیر این ویروس، با مشکلاتی مواجه شدند. در ادامه بررسی وضعیت بازارهای کشور در پی شیوع ویروس کرونا، باید به موضوع وضعیت تولید و فروش و تغییرات قیمتی کالاها اشاره کرد.
تأثیر کرونا بر تولید و فروش بنگاهها
بر اساس آماری که از سوی پژوهشکده آمار در مورد تغییرات فروش جمع آوری کرده، ۷۰ درصد از کل کسب و کارها در اسفند و فروردین کاهش فروش و ۱۶.۱ درصد افزایش فروش داشتهاند؛ همچنین میزان فروش ۱۳.۱ درصد از کسب و کارها بدون تغییر بوده است. این درصدها در اردیبهشت به ترتیب ۶۶.۸، ۱۶.۷ و ۱۶.۶ درصد است.
۶۳ درصد از کل کسب و کار نیز در اسفند و فروردین کاهش تولید و ۱۵.۸ درصد افزایش تولید داشته اند. وضعیت تولید ۲۱.۲ درصد از کسب و کارها نیز بدون تغییر بودهاست. این درصدها در اردیبهشت به ترتیب ۵۷.۲، ۱۶.۵ و ۲۶.۳ درصد است.
تأثیر کرونا بر تغییرات تولید در بخشهای مختلف کسب و کار در دوره اجرا
تأثیر کرونا بر قیمتها
در مورد تغییرات قیمت در کسب و کارها نیز باید اشاره کرد که ۲۴.۵ درصد از کل کسب و کار در اسفند و فروردین افزایش قیمت داشتهاند، ۲۲ درصد کاهش قیمت و ۵۳.۵ درصد تغییر قیمتی نداشتهاند. این درصدها در اردیبهشت به ترتیب ۲۸ درصد، ۲۰.۲ درصد و ۵۱.۹ درصد است.
۳۱.۳ درصد از علت تغییر قیمت، مربوط به تغییر قیمت مواد اولیه در اسفند و فروردین میشود. در اردیبهشت ماه نیز به تغییر تقاضا توانست به میزان ۲۲.۳ درصد در تغییر قیمتها تأثیر بگذارد.
تأثیر کرونا بر علل تغییرات قیمت در بخشهای مختلف کسب و کار در دوره اجرا
ارسال دیدگاه