راه‌اندازی سامانه جامع رسیدگی به شکایات بیمه‌شدگان در اسفند ماه

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران از راه‌اندازی سامانه جامع رسیدگی به شکایات بیمه‌شدگان این سازمان دراسفند ماه سال جاری خبر داد. به گزارش گشت و گذار، علی عادل عابدی نژاد بیان کرد: در گذشته بیمه شدگان به صورت تلفنی یا با مراجعه به ادارات کل سازمان […]


مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران از راه‌اندازی سامانه جامع رسیدگی به شکایات بیمه‌شدگان این سازمان دراسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گشت و گذار، علی عادل عابدی نژاد بیان کرد: در گذشته بیمه شدگان به صورت تلفنی یا با مراجعه به ادارات کل سازمان بیمه سلامت شکایات خود را مطرح می‌کردند که برای انسجام بخشی و رسیدگی دقیق به این موضوع از سه ماه گذشته سامانه جامع رسیدگی به شکایات به صورت پایلوت در سه استان تهران، گیلان و مرکزی آغاز شد که پس از رفع نواقص، بازخوردها و آموزش کارشناسان مرتبط رسیدگی به شکایات ادارات کل استانی، در اسفند ماه رونمایی خواهد شد.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه‌شدگان علاوه بر این سامانه می‌توانند از طریق سامانه ۱۶۶۶ نیز شکایات خود را اعلام کنند که به محض وصول شکایات به واحدهای مربوطه ارجاع شده و رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

عابدی نژاد با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۷۲۳ شکایت مردمی از سوی اداره کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران رسیدگی شده است، بیان کرد: به منظور اقدامات پیشگیرانه تمام شکایات مطرح شده در تمام ادارات کل استانی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد تا راهکارهای لازم برای کاهش و رفع مشکلات به واحدهای مربوطه ارائه شود.

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان علاوه بر رسیدگی به شکایات ادارات کل و ستاد، شکایات مرتبط با سایر شرکت‌های زیرمجموعه از جمله شرکت آتیه سازان حافظ را نیز پیگیری می‌کند تا در نهایت با این اقدامات شاهد کاهش مشکلات و شکایات باشیم.