نیک پی: رویکرد دبیرخانه انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران

رئيس هيأت مديره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران، در رابطه با وجه تسمیه انجمن صنفی ایران، گفت: تعدادی از شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان ها، بنا به مقتضیات فعالیت خود، در انجمن صنفی حضور دارند.

به گزارش گشت و گذار نیوز؛ محمد نیک پی رئيس هيأت مديره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران و کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تهران، در رابطه با رویکرد دبیرخانه انجمن  بیان کرد، که توجه شما مخاطبان عزیز را به آن جلب می کنیم.
رئيس هيأت مديره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران، در رابطه با وجه تسمیه انجمن صنفی ایران، گفت: تعدادی از شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان ها، بنا به مقتضیات فعالیت خود، در انجمن صنفی حضور دارند.
دامنه ی فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی متناسب با نیازهای تجاری به خصوص بعد از فروپاشی شوروی، از تهران به عنوان پایتخت ایران، خارج شدند و باعث ایجاد انجمن های صنفی در استان ها گردید. به مرور دامنه فعالیت های انجمن های گسترده شد و مبادلات تجاری استان های هم جوار به تمام کشورهای دنیا، انجام پذیرفت.
نیک پی در ادامه در رابطه با پیشینه دبیرخانه مشترک انجمن های شرکت های حمل و نقل، اظهار داشت: در سال 95 هیأت مدیره وقت انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران، تصمیم به همکاری بیشتر با انجمن های استانی گرفت. علیرغم وجود همکاری قدیم در استان ها با صنف بزرگ حمل و نقل، نیاز به هماهنگی، هم صدایی و هم افزایی بیسشتر احساس می شد، در نتیجه با تصمیم هیأت مدیره وقت انجمن، و حرکت هوشمندانه آقای یونس جاوید رییس اسبق انجمن، تصمیم به احداث دبیرخانه مشترک گرفته شد.
متأسفانه تلاش های وی مثمرثمر قرار نگرفت و بعد از برگزاری 2 جلسه، دبیرخانه منحل شد. ادامه فعالیت دبیرخانه در هیأت مدیره بعدی، مسکوت باقی ماند. ولی خوشبختانه در دوره فعلی انجمن، تصمیم بر احیای مجدد دبیرخانه گرفته شد. هدف از احیاء مجدد دبیرخانه مشترک، این است که بتوانیم با هم صدایی، هم افزایی و همراهی بین انجمن ها، با قدرت نسبت به حل مشکلات و معضلات پیش روفائق آییم.
وی با اشاره به زبان واحد در دبیرخانه مشترک، گفت: زبان واحد در دبیرخانه مشترک، باعث دوری از نقطه نظرهای مختلف خواهد شد و از پیچیدگی در انتقال مطالب و معضلات به مراجع حاکمیتی و قانون گذار، جلوگیری به عمل می آید و باعث ایجاد وحدت می شود.
نیک پی افزود: با ارتباط دبیرخانه مشترک و قانون گذار، در انتقال مشکلات، موضوعات و پیگیری حقوق مترتب از وحدت بیشتری برخوردار خواهیم بود. این باعث ایجاد قدرت کلام بیشتر و قدرت رایزنی خواهد شد.
رئيس هيأت مديره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران در رابطه با روال کاری انجمن با دبیرخانه مشترک، اظهار داشت: به علت نزدیک بودن دبیرخانه به مراکز دولتی و مراکز تصمیم گیری، برحسب اتفاق آراء، دبیرخانه مشترک در تهران و با بکارگیری پرسنل کارآزموده، آغاز به کار خواهد کرد.
نیک پی در رابطه با راه های ارتباطی با انجمن، گفت: به زودی اطلاعات تکمیلی در رابطه با محل تشکیل و راههای ارتباطی با انجمن خدمت همکاران اعلام خواهد شد. ما به دنبال ظرفیت قانونی جهت ثبت تشکل کاملاً مستقل هستیم تا دبیرخانه مشترک به طور رسمی شناخته شود.
وی در پایان، ضمن اشاره به برنامه های سال جدید، افزود: در سال آینده به دنبال حل مشکلات مربوط به مالیات، تأمین اجتماعی، صدور ویزا برای رانندگان، تأمین مبادلات ارزی شرکت های حمل و نقل و … هستیم.