زیرساخت‌‎های پروژه‌های گردشگری مشگین‌شهر اردبیل تامین می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های گردشگری مشگین‌شهر در مراحل آخر هستند تامین زیرساخت‌های این پروژه‌ها در حال انجام است.

به گزارش گشت و گذار نیوز: حسن محمدی ادیب در جلسه با نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های متعددی در حوزه گردشگری مشگین‌شهر در حال اجراست که تامین زیرساخت‌های این پروژه‌ها از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: پروژه برق‌رسانی و افزایش توان برق مجموعه‌ها و پروژه‌های گردشگری برای 6 پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال اخیرا آغاز شده که یکی از اقدامات در حوزه زیرساخت‌ها است.

او با اشاره به اهمیت محوطه باستانی شهر یئری و اقدامات صورت گرفته برای این محوطه، تاکید کرد: تعیین عرصه و حریم محوطه باستانی شهر یئری به عنوان یک اقدام ضروری امسال انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در روستای پیرازمیان و در محوطه شهر یئری اقدامات لازم را برای توسعه گردشگری منطقه و معرفی بیشتر محوطه باستانی انجام دهیم.

محمدی ادیب ادامه داد: تهیه پرونده ثبت جهانی کوه سبلان یکی دیگر از اقداماتی است که به عنوان یک اثر چند وجهی آغاز شده و ثبت این اثر علاوه بر منظر طبیعی آن می‌تواند در معرفی منظر تاریخی، فرهنگی و سایر ویژگی‌های منطقه، به ویژه در شهرستان مشگین‌شهر موثر باشد.

منبع: میراث آریا