ساخت ۳ دستگاه دروگر «سنبل آبی» در گیلان تا سال آینده

انزلی- استاندار گیلان با اشاره به آثار مخرب سنبل آبی، گفت: ساخت سه دستگاه دروگر سنبل آبی با استفاده از توان متخصصان داخلی تا سال آینده در دستور کار صنایع دریایی شهید تمجیدی قرار گرفت. به گزارش گشت و گذار، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از دستگاه دروگر سنبل آبی […]


انزلی- استاندار گیلان با اشاره به آثار مخرب سنبل آبی، گفت: ساخت سه دستگاه دروگر سنبل آبی با استفاده از توان متخصصان داخلی تا سال آینده در دستور کار صنایع دریایی شهید تمجیدی قرار گرفت.

به گزارش گشت و گذار، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از دستگاه دروگر سنبل آبی در صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست از ارکان مهم توسعه گیلان بوده و تالاب بین المللی انزلی میراث بزرگ و موهبت الهی این استان است.

وی با اشاره به آسیب‌های بجا مانده از گیاهان مهاجم همچون سنبل آبی و آزولا در تالاب‌های گیلان، افزود: بدیهی است برای حفاظت و صیانت از این میراث گرانبها در ابعاد گوناگون و بر اساس برنامه ریزی های اصولی و کارشناسانه اقدام کرد.

زارع با اشاره به اثرات مخرب سنبل آبی به دلیل رشد سریع و تصاعدی آن، تصریح کرد: بهترین روش برای مقابله با این گیاه مهاجم مقابله فیزیکی و مکانیکی بود که ساخت یک دستگاه دروگر با استفاده از توان متخصصان داخلی و با همت محیط زیست گیلان و صنایع دریایی شهید تمجیدی امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به خرید یک دستگاه دروگر خارجی سنبل آبی در سال ۹۵، ادامه داد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان و نبود قطعات یدکی آن دستگاه، با استفاده از توان متخصصان صنایع دریایی و مهندسی معکوس، دستگاه دروگر بومی با ارزش ۴۰ درصد قیمت مشابه خارجی آن تولید و به بهره برداری رسید تا علاوه بر صرفه جویی ارزی توان تولید داخلی در کمترین زمان به نمایش گذاشته شود.

زارع ادامه داد: به دلیل گسترش آلودگی پهنه‌های آبی گیلان به گیاه مهاجم سنبل آبی بر اساس توافق‌های انجام شده تا سال آینده سه دستگاه دروگر نیز تولید و به بهره برداری می‌رسد.