مزاحمان اورژانس

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ مشهد در سه‌ماهه نخست امسال هفت و نیم درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش‌یافته و به‌رغم آموزش‌های همگانی در این زمینه همچنان افزایشی است.

به گزارش گشت گذار نیوز و به نقل از تیترحادثه، دکتر علی یزدانی افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۶۰ هزار و ۱۰۵ تماس مزاحمی و نامرتبط با  اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته‌شده است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی کل تماس‌ها به اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این مدت ۳۲۵ هزار و ۳۴۰ مورد تماس با اورژانس این دانشگاه  حاصل‌شده است که از این میزان ۶۹ هزار و ۷۰۷ تماس مشاوره‌ای، ۱۷ هزار و ۱۸۲ تماس مزاحمتی و ۱۴۲ هزار و ۹۲۳ تماس نامرتبط بوده است .

به گفته وی، ۹۵ هزار و ۵۲۸ تماس با اورژانس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منجر به ماموریت شده است.

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریت‌های امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اگرچه تاکنون از طریق آموزش‌های همگانی و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقدام شده است، اما همچنان این مزاحمت‌ها ادامه دارد.

دکتر یزدانی بابیان اینکه تماس‌های مزاحمی و نامرتبط بازی باجان و حیات بیماران است، اظهار کرد: اتخاذ جرایم سختگیرانه و شدیدتر در راستای کاهش آمار مزاحمت‌های تلفنی با سیستم‌های امدادرسان مورد تاکید است.

وی گفت: امید است با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هم‌وطنان می‌شود، این مشکل مزاحمت‌های تلفنی اورژانس حل شود.