نام ایران در حافظه بازار گردشگری چین را زنده نگه می داریم

قاسمی گفت: به منظور حضور مستمر و مؤثر در بازار گردشگری چین و همچنین زنده نگه داشتن نام ایران در حافظه بازار بزرگ این کشور معاونت گردشگری در حال برگزاری کمپینی همزمان با عید بهاره چینی است. به گزارش گشت و گذار، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: برای حضور مستمر در بازار گردشگری […]


قاسمی گفت: به منظور حضور مستمر و مؤثر در بازار گردشگری چین و همچنین زنده نگه داشتن نام ایران در حافظه بازار بزرگ این کشور معاونت گردشگری در حال برگزاری کمپینی همزمان با عید بهاره چینی است.

به گزارش گشت و گذار، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت: برای حضور مستمر در بازار گردشگری چین با بیش از صد و هفتاد میلیون گردشگر خروجی برای دوران پسا کرونا، معاونت گردشگری در حال برگزاری کمپین قرن‌ها دوستی؛ سومین عید بهاره چینی‌ها در ایران، در بازه زمانی ۲۴ بهمن تا ۹ اسفند سال جاری همزمان با عید بهاره چینی به صورت مجازی است.

وی گفت: فعالیت‌های مربوط به این کمپین در چندین گام صورت پذیرفت. در گام نخست، از استان‌های مقصد گردشگران چینی خواسته شد تا محتوای تبلیغاتی خود را متناسب با علایق و سلایق چینی‌ها و بر اساس راهنماهای فنی ابلاغی در قالب عکس، کلیپ و متن آماده و به معاونت گردشگری وزارتخانه ارسال کنند.

او افزود: در گام دوم، آثار تولیدی از نظر تکنیکی و محتوایی ارزیابی و صحت‌سنجی شد و آنهایی که شرایط فنی لازم را احراز کردند در زمینه متن و روایت توسط کارشناسان یک شرکت دو ملیتی ایرانی- چینی مورد تطبیق و ویرایش ترجمه‌ای و زبان شناختی قرار گرفتند.

قاسمی ادامه داد: در گام بعدی، انواع محتوای نهایی شده به همراه پیام تبریک وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به زبان چینی در سایت جامع گردشگری کشور موسوم به «ویزیت ایران» زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بارگذاری شد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان کرد: در مرحله آخر، لینک مربوطه در سطح وسیعی به وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری، نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در چین، رایزنی‌های فرهنگی کشور و سایر گروه‌های فعال گردشگری اطلاع‌رسانی شد و از آنها خواسته شد تا نسبت به بارگذاری لینک مذکور در فضای مجازی تحت اختیار، استفاده از محتوای تولیدی در سایر فعالیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی مناسب پیرامون کمپین مذکور به بخش خصوصی کشور چین اقدام کند.