وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی اماکن گردشگری

مکان‌یابی و اعلام گزارش وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی مورد تاکید معاون گردشگری کشور قرار گرفت.

گشت و گذار نیوز: معاون گردشگری بر مکان‌یابی و اعلام گزارش وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی تاکید کرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:

به‌منظور ارتقای خدمات به گردشگران، امکان نظارت مردمی بر سرویس‌های بهداشتی از طریق ایجاد بخش مستقل در سامانه رسیدگی به شکایات ۰۹۶۲۹ محقق شده است. همچنین پیرو راه‌اندازی سامانه راهنماز توسط ستاد اقامه نماز حمایت تمامی ارگان‌های اجرایی و عضو ستاد سفر با هدف اقدام جدی در راستای نظافت، بهداشت و نگهداشت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی در دستور کار قرار گرفته است.

علی‌اصغر شالبافیان با حضور در نشست کمیته نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی گفت:

اهمیت موضوع اقامه نماز و ارائه خدمات شایسته به نمازگزاران و گردشگران از جمله موضوعات ملموسی است که نشان از تقید واقعی به دین‌داری دارد. با توجه به نیاز جدی به ارتقای وضع موجود مسئولیت واحد به ستاد اقامه نماز به‌عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور واگذار شده است و پیرو این اقدام ضمن کسب حمایت سایر ارگان‌های اجرایی و عضو ستاد، در حال پیشبرد چندین محور اجرایی در زمینه بهبود وضعیت نظافت، بهداشت و نگهداشت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی هستیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود:

طی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هم‌اکنون با راه‌اندازی بخش ثبت شکایات از سرویس‌های بهداشتی در سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ زیر نظر کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی به‌عنوان بخش تابعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی و نیز ایجاد سامانه راهنماز به‌عنوان سامانه ارزیابی نمازخانه‌های بین‌راهی توسط ستاد اقامه نماز، بستر مساعدی برای ارزیابی وضعیت موجود و رفع سریع نواقص ایجاد شده است. همچنین در تلاش هستیم تا با مکان‌یابی واحدهای مربوطه در نرم‌افزارهای مکان‌یاب تلفن همراه ضمن آمایش و تسریع در ارائه خدمات، وضعیت موجود را ارتقا دهیم.

شالبافیان گفت:

بر اساس بستر نظارتی شکل گرفته مذکور، استان‌های کشور موظف هستند با بسیج ظرفیت‌های حاکمیتی در استان در خصوص رفع سریع نواقص و گزارش کامل به ادارات کل استانی و ستاد اقامه نماز اقدام کنند. ازاین‌رو ضمن بررسی عملکرد اقدامات استانی در تلاش هستیم به‌منظور الگوسازی نسبت به تجلیل خادمین این حوزه اقدام کنیم.

معاون گردشگری افزود:

ستاد اقامه نماز با همکاری سایر اعضای ستاد سفر، توجه جدی به خلاء اطلاعاتی و آمایشی وضع موجود واحدهای خواهد داشت تا با اعلام سریع در خصوص رفع نیازهای اولویت‌دار در مکان‌های مربوطه اقدام شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین به استفاده از ظرفیت فرابورس و حمایت خیرین جهت ساخت و ارتقای وضع موجود سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی اشاره کرد. وی گفت:

با بررسی خلاء‌ها و به کارگیری ظرفیت‌های موجود می‌توانیم جهت کسب حمایت های مردمی اعلام عمومی کنیم تا به واسطه این اقدام هزینه‌کرد و تامین منابع مالی کاملا ملموس شود.
منبع: کجارو