حمایت‌های صادراتی برای بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اختصاصی‌سازی و تخصیص حمایت‌های صادراتی بازی‌های رایانه‌ای را از طریق ساختار حمایتی همگرا برای بازی‌سازان در دستور کار قرار می‌دهد. به گزارش گشت و گذار، حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن چشمگیر است و در سال‌های اخیر […]


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اختصاصی‌سازی و تخصیص حمایت‌های صادراتی بازی‌های رایانه‌ای را از طریق ساختار حمایتی همگرا برای بازی‌سازان در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش گشت و گذار، حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن چشمگیر است و در سال‌های اخیر نیز شاهد پروژه‌های موفقی در زمینه انتشار بازی‌های ایرانی در بازار بین‌المللی بوده‌ایم.

در راستای توانمندسازی تیم‌های بازی‌ساز در زمینه ورود به بازارهای صادراتی و همچنین حمایت از توسعه برنامه‌های صادراتی در حوزه بازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه حمایتی مشترکی را آغاز کرده‌اند.

بر اساس توافقات به عمل آمده بین مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دستورالعمل حمایت‌های صادراتی مشترک مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و ساختار حمایتی همگرا برای حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای به مرحله اجرا رسیده است.

حمایت‌های صادراتی این دستورالعمل مشترک، براساس درخواست تیم‌های بازی‌ساز در سامانه همگرا و ارزیابی سطح آمادگی محصول برای حضور در بازارهای بین‌المللی به تیم‌های حوزه بازی اختصاص خواهد یافت.

برخی از این حمایت‌ها به شرح ذیل هستند:

منتورینگ و مشاوره در حوزه تولید و انتشار بین‌المللی بازی، شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات بازی، تهیه گزارش تحقیقات بازار بین‌المللی و یا طرح کسب و کار صادراتی، استفاده از ابزارهای بازاریابی و اطلاع‌رسانی بین‌المللی، حضور مستقل شرکت‌ها در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، حمایت از اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و ثبت محصولات و علائم تجاری در بازارهای هدف صادراتی.