به دنبال لغو پروازهای چارتری با چالش کمبود گردشگر در کیش مواجه هستیم
گشت و گذار نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران معتقد است ممنوعیت چارتر پروازها، دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی مواجه کرده است و با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به آنتالیا و استانبول هدایت میشود.
بهروز صفری با اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر پروازهای داخلی، اظهار کرد:
با اجرای این بخشنامه بیشترین چالش و مسئله در مسیرهای توریستی قشم و کیش پیش آمده است؛ چراکه ۹۵ درصد آنچه در این دو مسیر فروخته میشود تور است، چون مسافران قشم و کیش اغلب انفرادی سفر نمیکنند و هزینه سفر با تور برای آنها مقرون بهصرفهتر است.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران ادامه داد:
از زمانی که این بخشنامه به اجرا درآمده، درصد اشغال هتلهای کیش و قشم هم پایین آمده است و چارترکنندگان هتلهای این دو جزیره متحمل ضررهای سنگینی شدهاند، وگرنه که این تصمیم برای ایرلاینها فرقی نمیکند، چون این دستور برای مسیرهای داخلی است و ایرلاینها پروازهای خود را در این دو مسیر کاهش داده و بیشتر روی نجف و استانبول متمرکز شدهاند.
او افزود:
از زمان اجرای این تصمیم، کاهش پروازهای داخلی مشهودتر شده است. علاوه بر این، قیمت پرواز در دو مسیر کیش و قشم به نسبت سقف تعیینشده، افزایش یافته و پرواز در برخی مسیرها گران شده است. در حالی که این تصمیم گرفته شد تا قیمت پروازها مدیریت و کنترل شود، نه اینکه اوضاع برای مسافران هوایی بدتر شود.
صفری بیان کرد:
سازمان هواپیمایی چند سال پیش همچنین تصمیمی گرفته بود، اما وزیر وقت میراث فرهنگی و گردشگری واکنش سریع نشان داد و محکم در برابر اجرای آن ایستاد. اکنون هم انتظار میرود آقای ضرغامی بهعنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری واکنش و موضعی نسبت به ممنوعیت چارتر در مسیرهای توریستی و افزایش هزینه سفر هوایی در این مسیرها داشته باشد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران یادآور شد:
چارتر در مسیرهای توریستی روال دنیاست و دو مسیر کیش و قشم با دیگر مسیرهای هوایی تفاوت دارد و سیاستها و تصمیمهای یکسان در همه مسیرها جواب نمیدهد، باید تبعات این تصمیم را در نظر میگرفتند و نظر مشورتی متولی گردشگری را جویا میشدند.
صفری افزود:
مسافر تبریز و مشهد میتواند قطار و اتوبوس را جایگزین هواپیما کند، ولی مسافر کیش و قشم چه کار کند؟ طبیعتاً وقتی پرواز کیش و قشم کم و گران شود مسافران این مسیر بهسمت آنتالیا و استانبول میروند. برای ایرلاین هم که مهم نیست کجا پرواز داشته باشد، این آژانسدار، هتلدار و مسافر است که از چنین تصمیمهایی آسیب میبیند.
منبع: ایسنا
ارسال دیدگاه