نقاشی پرتره مونالیزا به اتاق مخصوص می‌رود

معروف‌ترین نقاشی پرتره جهان به اتاق مخصوص خود می‌رود.

گشت و گذار نیوز: رئیس موزه لوور اعلام کرده است که نقاشی مونالیزا از داوینچی می‌تواند اتاق مخصوص خود را در موزه لوور داشته باشد.

لورنس دکار در گفت‌وگو با شبکه فرانس اینتر گفته است که هزاران بازدیدکننده در روز فقط برای تماشای نقاشی داوینچی به موزه لوور می‌روند. او معتقد است که ایجاد اتاق مخصوص برای نقاشی لبخند ژکوند باعث می‌شود بازدیدکنندگان تجربه بهتری از بازدید این نقاشی داشته باشند.

رئیس موزه لوور گفته است که وقتی بهترین استقبال و شرایط ممکن برای بازدیدکنندگان رخ نمی‌دهد، مایوس کننده است و چنین شرایطی برای مونالیزا صدق می‌کند و باید به راه‌حلی فکری کنیم.

مونالیزا در سالن معروف به اتاق دولتی لوور پشت شیشه‌‌های محافظ آویزان است؛ اما شاهکار لئوناردو داوینچی در آنجا تنها نیست. این تابلو با آثاری از استادان ونیزی قرن شانزدهمی از جمله بزرگ‌ترین نقاشی لوور، عروسی در کانا اثر پائولو ورونز، همنشین است.

مونالیزا چند ماه قبل مورد حمله دو معترض محیط زیستی با سوپ قرار گرفته بود. هر چند این نقاشی در جریان حمله آسیبی ندید، این نخستین بار نبود که مورد حمله قرار می‌گرفت و پیش از این نیز چندبار این اتفاق رخ داده است.
منبع: گاردین